سایت خبرهای جدید ایران
جديدترين خبرهای ورزشی، اقتصادی، پزشکی و حوادث از اقصی نقاط ایران و جهان

 


تیم امید-هومن افاضلی

یک روز پس از حذف تیم ملی ایران در جام ملتهای آسیا، علی کفاشیان که به شکستهای تیمهای ملی عادت کرده بود گفت که اولویت فدراسیون فوتبال انتخاب سرمربی تیم امید است اما از آن روز تا به حال بیش از 5 ماه می گذرد و هنوز خبری از انتخاب سرمربی تیم امید نشده است.ابتدا کفاشیان خبر داد که همکارانش در فدراسیون فوتبال به این جمع بندی رسیده اند که برای شکست طلسم 36 ساله تیم امید از یک مربی خوب خارجی انتخاب کنند. چند روز بعد اما شرایط جدیدی به وجود آمد. فریدون معینی سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال اعلام کرد تا انتخاب سرمربی جدید تیم امید، هومن افاضلی مسئولیت اصلی را بر عهده دارد. عنوان افاضلی را هم گذاشت "تیم جمع کن". عنوانی که برای روزهای زیادی شد سوژه اول رسانه های پرتعداد ورزشی. به هر حال تیم امید با افاضلی با هزار زحمت از سد قرقیزستان گذشت. هنوز ساعتی از برد تیم امید ایران برابر قرقیزستان در مجموع دو بازی رفت و برگشت نگذشته بود که مهدی تاج مصاحبه کرد و گفت با این وضعیت احتمال صعود ایران به المپیک لندن "بسیار کم" است. این را می شد زنگ خطری برای هومن افاضلی تعبیر کرد. خودش هم چنین برداشتی از صحبتهای نایب رییس فدراسیون فوتبال کرد و استعفا داد. گفت استعفای کتبی نمی دهد چون وقتی قراردادی نداشته لزومی نداشته کتبی استعفا بدهد. به هر حال افاضلی که "به خاطر عرق ملی" مسئولیت تیم جمع کنی تیم المپیک را بر عهده گرفته بود استعفا کرد تا پروسه انتخاب سرمربی تیم امید از سر گرفته شود. در همین اثنا قرعه کشی مرحله انتخابی المپیک 2012 انجام شد و بدترین قرعه به تیم بی سرمربی ایران خورد. عراق حریف تیمِی شد که با وجود داشتن بازیکن پرامیدش، با چنین شرایطی امید زیادی برای رسیدن به مسابقات لندن نداشت.

* دستیار کرش، جلالی، استیلی و حالا هیچ کس نمی داند!

در مرحله اولی که قرار شد کارلوس کرش هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد، عباس ترابیان گفت که کرش برای تیم امید هم برنامه دارد و به احتمال فراوان یکی از دستیاران مرد پرتغالی هدایت تیم امید را هم بر عهده خواهد گرفت. البته وقتی کرش به پرتغال برگشت و نامه ای محبت آمیز به کفاشیان نوشت خود به خود قضیه حضور هم وطن کرش در راس تیم امید هم منتفی شد. بعد از این اتفاق، فدراسیون فوتبال از نظرش برگشت و قرار شد تا یک مربی ایرانی هدایت تیم امید را بر عهده بگیرد. از مجید جلالی به عنوان اصلی ترین گزینه برای تیم امید نام برده شد.

کرش به طور غیر مستقیم اعلام کرد که نمیخواهد با گرفتن مسوولیت هدایت تیم امید خود یا دستیارانش را به دردسر بیندازد. با این حال همچنان این شایعه مطرح بود که آنتونی سیموئز دستیار اول کرش سرمربی تیم امید برای بازی خرداد ماه برابر عراق خواهد بود

 او به دفتر علی کفاشیان هم رفت اما وقتی برنامه هایش را روی میز رییس فدراسیون فوتبال گذاشت، مشخص شد پیوند جلالی و تیم المپیک ناشدنی است. شرطهایی که جلالی پیش پای علی کفاشیان گذاشته بود از نگاه رییس انقدر عجیب بود که از همان ابتدا هم معلوم بود که فدراسیون حکم به حضور جلالی نمی دهد. مثلا یکی از خواستهای جلالی این بود که بازیکنان تیم امید تیمهای باشگاهی تمام وقت در اختیار او قرار بگیرند تا اردوهای تیم امید به صورت شبانه روزی تا رسیدن به نتیجه ادامه داشته باشد و مشخص بود که فدراسیون فوتبال با این شرط موافقت نمی کند. پس از آن شانس به حمید استیلی رو کرد اما استیلی تازه برگشته به شاهین، به مردم بوشهر تعهد داشت که تیم محبوبشان را در لیگ برتر نگه دارد. به همین خاطر به غیر از یک جلسه چند دقیقه ای با علی کفاشیان دیگر تماسی با فدراسیونیها نداشت.

 

کفاشیان -کرش

* بازگشت کرش و شروع داستان دوباره

در شرایطی که اولویت فدراسیون فوتبال بر اساس اعلام کفاشیان، انتخاب سرمربی تیم امید بود اما با حضور کرش در ایران و امضای قرارداد سه و نیم ساله با فدراسیون فوتبال ایران دوباره ثابت شد که سران فدراسیون چندان به اولویتهایشان توجهی ندارند. البته کرش در نخستین مصاحبه مطبوعاتی اش در ایران بارها در این باره مورد پرسش قرار گرفت اما جوابهایش نشان می داد کسانی که باید به او مشورت می دادند به خوبی از کارشان بر آمده اند. او مرتب تاکید میکرد که وظیفه اصلی او و همکارانش رساندن تیم ملی ایران به جام جهانی برزیل است و سایر برنامه ها برای او در اولویت نیستند. کرش به طور غیر مستقیم اعلام کرد که نمیخواهد با گرفتن مسوولیت هدایت تیم امید خود یا دستیارانش را به دردسر بیندازد. با این حال همچنان این شایعه مطرح بود که آنتونی سیموئز دستیار اول کرش سرمربی تیم امید برای بازی خرداد ماه برابر عراق خواهد بود. البته این گمانه زنی تنها تا زمان جلسه کفاشیان با کرش پا برجا بود. پس از این جلسه، کفاشیان که پاسخ منفی کرش را دریافت کرده بود دوباره به سراغ مربیان ایرانی رفت. حمید استیلی نخستین گزینه ای بود که دوباره روی بورس قرار گرفت اما پاسخ استیلی هم به پیشنهاد فدراسیون فوتبال منفی بود. او که به تازگی برادر فوتبالیستش را در سانحه رانندگی از دست داده "بیماری مادر و شرایط خانوادگی" را دلیل پاسخ منفی اش به فدراسیون فوتبال اعلام کرد. با این حال فدراسیونیها همچنان از استیلی به عنوان مهمترین گزینه برای سرمربیگری تیم امید نام می برند. اگرچه قرار بود که تا پنج شنبه گذشته، نام سرمربی تیم امید انتخاب شود اما با صحبتهای کفاشیان مشخص شد که حالا حالاها نباید منتظر انتخاب سرمربی تیم امید باشیم. اگر وضعیت همینطور ادامه پیدا کند، پیش بینی مهدی تاج برای رسیدن تیم المپیک ایران به بازیهای لندن هم تحقق پیدا خواهد کرد.

فاتح حسینی

بخش ورزشی تبیان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد لشگری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 130
بازدید دیروز : 904
بازدید هفته : 2437
بازدید ماه : 4856
بازدید کل : 211155
تعداد مطالب : 404
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1